VeriSM Plus

Este curso del módulo del Ciclo de Vida del Servicio del nivel intermedio de ITIL® Edición 2011: Transición del Servicio da la posibilidad de obtener un profundo conocimiento sobre la fase de Transición de los Servicios.

En este curso se trata el ciclo de vida de los Servicios, así como los principios, procesos, funciones, actividades, tecnología y todas las consideraciones necesarias para la implementación de la transición de un Servicio.

Descripción

VeriSM ™ aborda la gestión de servicios desde el nivel organizativo, analizando de extremo a extremo en vez de hacerlo por departamentos.  VeriSM ™ muestra a las organizaciones las prácticas de gestión flexibles que les permitirán entregar el producto o servicio en el momento adecuado. Además permite un enfoque personalizado según el tipo de negocio. Este curso actúa como puente entre la certificación ITIL Foundation yVeriSM ™, es decir, realizando esta formación podrás acceder a esta nueva certificación si ya posees la de ITIL Foundation, sin tener que realizar la formación completa. 

Código del Curso: IT-VERISM-PLUS

Duración: 10 horas

Modalidad: Presencial

Objetivos

Obtener los conocimientos necesarios para abordar la certificación VeriSM ™

Requisitos

No se describen requisitos previos

¿A quién va dirigido?

Profesionales con conocimientos previos en gestión de servicios de TI.

Contenido

  1. Module: The Service Organisation
  1. Digital Transformation – Delegates will learn how to define the impact of new technologies on organisations and how to describe the impact of digital transformation on service management

 

  1. Module: People and Organisational Structure
  1. Organisational structure – Delegates will be able to define the differences between a leader and a manager and learn how to explain the competencies of the service management professional. Learn how to list the elements of a well-functioning team.

 

  1. Module: The VeriSM™ Model
  1. The VeriSM™ model – Delegates will learn the elements of VeriSM™ model and explain how VeriSM™ re-defines service Management.
  2. Delegates will also learn how to explain how VeriSM™ uses the management mesh to create and stabilize services, wiliest gaining an understanding of the elements within each of the four stages of the VeriSM™ Model
    1. Define.
    2. Produce.
    3. Provide.
    4. Respond.
  3. Adapting the VeriSM™ model – Delegates will learn how to define the process of selecting and integrating management practices and will be able to explain the characteristics of successful operating models

 

  1. Module: Progressive Practices
  1. Delegates will be able to indicate the success factors for adopting progressive management practices and will be able to clarify the key concepts and when to apply Agile, DevOps, SIAM and Lean as a management practice

 

  1. Module: Innovative Technologies
  1.  Impact of Technology – Delegates will learn how to summarize implications of technology on service Management and will be able to explain the benefits of cloud, virtualization and automation.
  2. Delegates will learn how to explain the impact of big data, internet of things, mobile computing, bring your own device on service management. To be able to describe server-less computing, artificial intelligence, Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning and containerization.

 

  1. Module: Getting started with VeriSM™
  1. Delegates will learn how to identify and describe how to move from a reactive to proactive operation with VeriSM™

 

Examen asociado

Modulo Ciclo de Vida – Transición del Servicio

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